آشنایی با اسرارآمیزترین تاسیسات تحقیقاتی زمین | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۸

آشنایی با اسرارآمیزترین تاسیسات تحقیقاتی زمین

چهاردهمین قسمت «چرخ» امروز 7 مرداد ماه با موضوع بررسی اسرار منطقه‌ 51 از شبکه‌ چهارسیما پخش خواهد شد.

به گزارش صبا، در چهاردهمین قسمت برنامه «چرخ» که روز دوشنبه ۷ تیرماه روی آنتن می رود، محمدحسین‌جهان‌پناه به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوریِ «چرخ» با خشایار مریدپور روزنامه‌نگار فناوری درباره‌ رازهای منطقه‌ ۵۱ گفت‌وگو خواهد کرد.

منطقه‌ ۵۱ محرمانه‌ترین تاسیسات تحقیقاتی دنیا در جنوب نوادا، ۱۳۳ کیلومتر مانده به ایالت لاس‌وگاس آمریکا قرار دارد. تاسیساتی به وسعت کلی ۱۵۰ کیلومتر مربع که محل تولد بسیاری از برنامه‌های فوق‌محرمانه‌ هوافضا محسوب می‌شود. گفته می‌شود نوع کار و زندگی کارکنان این پایگاه تحقیقاتی بسیار اسرارآمیز است و همین موضوع باعث شده شایعات زیادی درباره‌ آن مطرح شود.

در بخش دیگری از برنامه، مائده گیوه‌چین، کارشناس دیجیتال «چرخ» خبر از دسترس خارج شدن گیت‌هاب برای ایرانی‌ها را بررسی خواهد کرد. گزارش مستند محمدحسین جهان‌پناه از آزمایشگاه‌های دانشگاه تهران، بخش دیگری از چهاردهمین قسمت برنامه خواهد بود.

مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسایل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌ زبانی ساده با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» به تهیه کنندگی الهه بهبودی، سردبیری محمد جباری و اجرای حافظ آهی در تابستان امسال روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ چهار پخش می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است