شرط اول برپایی کنسرت آنلاین رعایت کیفیت است/ گردآوری ترانه‌های کوچه بازاری | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۹
مهرداد هویدا در گفتگو با صبا:

شرط اول برپایی کنسرت آنلاین رعایت کیفیت است/ گردآوری ترانه‌های کوچه بازاری

مهرداد هویدا می گوید به کمک کنسرت آنلاین می توانیم هنر را به خانه مخاطبان ببریم البته این اجراها باید با بهترین کیفیت برگزار شود تا مخاطب احساس کند در سالن حضور دارد.

مهرداد هویدا خواننده و آهنگساز در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره برگزاری کلاس های آنلاین در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: به طور کلی من موافق برگزاری کلاس آنلاین نیستم زیرا حضور هنرجو و استاد در کنار هم خیلی مهم است به عنوان مثال زمانیکه من ساز طبلا درس می دهم تا جایی که ریتم درس می دهم حضور هنرجو آن چنان ضروری نیست ولی زمانیکه وارد بحث عملی می شویم هنرجو حتما باید در کنار استاد باشد زیرا لحظه به لحظه تدریس مهم است و احساسات و لحن باید به هنرجو منتقل شود. به نظر من استاد و هنرجو باید در یک فضای واحد باشند و متاسفانه با سرعت پایین اینترنت شرایط خوبی برای تدریس آنلاین فراهم نمی شود.

این خواننده با اشاره به اینکه در شرایط خاص می توانیم کنسرت آنلاین برگزار کنیم، تاکید کرد: زمانیکه در شرایطی مانند بیماری کرونا قرار می گیریم به کمک کنسرت های آنلاین می توانیم هنر را به خانه مخاطبان ببریم البته مهم ترین موضوع این است که این کنسرت ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود یعنی مخاطب احساس کند در سالن کنسرت حضور دارد در غیر این صورت بهتر است کنسرت بی کیفیت برگزار نشود زیرا مخاطب خیلی مهم و باارزش است و هنرمند باید به مخاطب خود احترام بگذارد.

وی افزود: متاسفانه بیماری کرونا از الان تاثیرات منفی روی فرهنگ و هنر گذاشته است زیرا ارتباط ها کمتر شده، کلاس های موسیقی کنسل شده است، هنرمندان نمی توانند از نزدیک با مخاطبان خود در ارتباط باشند و… در نتیجه اگر این روند ادامه یابد ضربه های جبران ناپذیری به فرهنگ و هنر می خورد.

آهنگساز سریال «مسافری از هند» عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما شرایطی ایجاد شده است که هنرمندان به راحتی نمی توانند فعالیت کنند. اولین آلبوم من حدود ۱۲ سال طول کشید تا مجوز بگیرد و منتشر شود که این سبب دلزدگی هنرمند می شود. یک اثر مناسب زمان خاصی ساخته می شود و اگر آن اثر بعد از ۱۲ سال منتشر شود دیگر فایده ای ندارد به همین دلیل تصمیم گرفتم قطعاتی را که می سازم در خارج از کشور منتشر کنم زیرا راحت تر هستم و استرس کمتری دارم البته همیشه اصول و قوانین را رعایت می کنم زیرا برای خودم و مخاطبم ارزش قائل هستم. به عنوان مثال یک هنرمند اگر ۵۰ سال سن داشته باشد و اثرش ۱۵ سال بعد مجوز بگیرد به چه دردی می خورد؟ هنرمند باید بتواند اثر خلق شده خود را در دسترس علاقه مندان قرار دهد و این موضوع لازمه ماندگاری هنر و هنرمند است.

وی در پایان گفت: به تازگی قطعه «ساقی» را از طریق سایت های معتبر خارجی منتشر کردم که بازخورد خوبی داشته است. در این اثر از ساز کیبورد و گیتار الکتریک استفاده شده است و فضای مدرن دارد. همچنین یک سری از قطعات کوچه بازاری قدیم را که عامیانه بودند با تنظیم و آهنگسازی جدید به زودی منتشر می کنم که این آثار در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی از طریق سایت های معتبر خارجی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

کنسرت‌های آنلاین با این وضع اینترنت فقط نارضایتی مردمی ایجاد می‌کند

سالار عقیلی برای محمدرضا شجریان خواند/ نقاط قوت و ضعف برپایی کنسرت آنلاین

کنسرت آنلاین جنبه تجاری دارد/ حمایت دولت از برخی افراد خاص است

برخی با برپایی کنسرت آنلاین قصد کاسبی داشتند/ با تدریس آنلاین مخالفم

موافق کنسرت‌ آنلاین و مخالف کلاس آنلاین هستم/ تدوین آلبوم جدید با ارکستر بزرگ

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000