انیمیشن «افسانه موزه‌ها» از امروز روی آنتن شبکه امید

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، مجموعه انیمیشن «افسانه موزه‌ها» به تهیه کنندگی سمیرا داراب‌پور و کارگردانی امین یاوری مقدم از شنبه 17 خرداد ساعت 45:20 روی آنتن شبکه امید می‌رود.

این مجموعه انیمیشن با تکنیک سه بعدی و به سفارش مرکز پویانمایی صبا برای گروه سنی کودک و نوجوان در 13 قسمت 15 دقیقه ای تولید شده است.

«افسانه موزه ها» فرهنگ دینی و بومی ایران را به تصویر می‌کشد و اولین مجموعه انیمیشنی است که به معرفی موزه‌های ایران پرداخته‌ است. هدف از ساخت این مجموعه تشویق و ترغیب مخاطب به بازدید از موزه‌ها است. هر قسمت از این مجموعه درباره یک موزه خاص مثل موزه ایران باستان است. تلفیق تخیل با واقعیت و تطبیق آن با دنیای کودکانه یکی از ویژگی‌های این انیمیشن است.

این مجموعه به سنت های قدیمی، نکات اخلاقی و آموزش صنایع دستی از قبیل سفالگری و قالی بافی توجه دارد.  این انیمیشن با اشاره به مشکلات فیملسازی با زبانی طنز، مخاطبان را با این حرفه آشنا می‌کند و در زمان پردازش به هرکدام از موزه‌ها به روایت افسانه‌ای مرتبط با آن موزه می‌پردازد. این افسانه ها هدفی جز معرفی شخصیت‌های مطرح افسانه‌ای به کودکان و پرورش تخیل آن‌ها ندارند. این اثر که به معرفی فرهنگ بومی ایران در قالب معرفی موزه‌های مختلف پرداخته، از نوعی انسجام داستانی برخوردار است.

مجموعه انیمیشن «افسانه موزه ها» درباره یک گروه فیلمسازی است که در هر قسمت از این مجموعه، درحال تولید فیلمی از یک افسانه هستند. افسانه مذکور که مربوط به یکی از اشیای شاخص درون موزه است، داستانی را مطرح می‌کند که نشان می‌دهد هر ابزاری که در موزه قرار دارد دارای پیشینه‌ای کهن است. در انتهای هر قسمت و در طی روایت داستان نیز اطلاعاتی راجع به موزه با چاشنی طنز به مخاطب ارائه می‌شود.

انتهای پیام/