شمارش معکوس برای بازگشایی سینماها در چین/ آیا آثار بزرگ از راه می‌رسند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
رسانه‌های محلی گزارش دادند؛

شمارش معکوس برای بازگشایی سینماها در چین/ آیا آثار بزرگ از راه می‌رسند

بر اساس اخبار منتشر شده، مقامات چینی در حال برنامه‌ریزی برای بازگشایی مجدد و فراگیر سالن‌های سینما و نمایش آثار بزرگ هالیوودی هستند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، مقامات دولت چین در حال آماده‌سازی صنعت سینمای این کشور برای بازگشایی مجدد است. این خبر اولین بار دیروز، جمعه ۵ جون به نقل از اداره ملی فیلم چین در رسانه‌های محلی این کشور منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، مقامات مسئول در سینمای چین هم‌اکنون در میانه مرتب کردن فیلم‌های انتخابی برای اکران، ذخیره آن‌ها روی هارددرایوهای مخصوص برای فرستادن به سالن‌های سینما و تعیین تاریخ اکران برای هر فیلم هستند.

گفته شده است که تاریخ نمایش عمومی هر فیلم برای کل کشور تعیین می‌شود، اما هنوز معلوم نیست آیا سینماداران همه سالن‌های خود را به یک باره باز می‌کنند و یا بر اساس سیاست‌های منطقه‌ای در رابطه باشیوع ویروس کرونا، این امر به تدریج انجام می‌شود.

احتمالا «میان ستاره‌ای – Interstellar»، اثر حماسی و علمی‌تخیی کریستوفر نولان جزو نخستین فیلم‌های هالیوودی خواهد بود که در روزهای اول بازگشایی سینماها در چین به نمایش در خواهد آمد. این خبر را اولین بار اکانت شبکه اجتماعی وایبو کمپانی «CJ 4DPlex» روز جمعه منتشر کرد و نوشت نسخه «۴DX» یا همان نسخه ویژه و تقویت شده با افزوده شدن مواردی چون باد، قطرات باران، برف و یا لرزش صندلی، فیلم «میان ستاره‌ای» در تمام سالن‌های بزرگ و اصلی چین به نمایش درخواهد آمد. البته این پست کمی بعدتر حذف شد.

از آنجا که چینی‌ها دفعه قبل از باز شدن محدود سالن‌های سینمای این کشور که چندی پیش اتفاق افتاد، به سردی استقبال کرده و به سختی حاضر شدند بلیت فیلم‌های سطحی محلی را تهیه کنند، این بار مقامات چینی به شدت به دنبال نمایش فیلم‌های بزرگ جهان، خصوصا آن‌هایی که جلوه‌های ویژه سنگین دارند، هستند.

دستور تعطیلی سالن‌های سینما در چین در اواخر ماه ژانویه صادر شد. کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور روز ۸ می اجازه بازگشایی مکان‌های مسقف تفریحی همچون سالن‌های سینما و تئاتر را به شرط پایش سلامتی بازدیدکنندگان، داده است.

مقامات چینی برای تعیین زمان نهایی برای بازگشایی سالن‌ها منتظر نظر مسئولان محلی و البته آمادگی استودیوهای بزرگ فیلمسازی برای نمایش آثار درجه الف جهانی هستند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است