بازیگر برنده اسکار رییس اولین دوره جشنواره فیلم «مهاجرت» شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۸

بازیگر برنده اسکار رییس اولین دوره جشنواره فیلم «مهاجرت» شد

اف. موری آبراهام بازیگر برنده جایزه اسکار به عنوان رییس افتخاری اولین دوره جشنواره بین المللی فیلم «مهاجرت» معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از دیلی صباح، اف. موری آبراهام بازیگر برنده جایزه اسکار فیلم «آمادئوس» (۱۹۸۴) که فرزند یک مهاجر سوری است به عنوان رییس افتخاری جشنواره بین المللی فیلم «مهاجرت» معرفی شد.

آبراهام که اکنون در سن ۸۱ سالگی به عنوان رییس افتخاری جشنواره بین المللی فیلم «مهاجرت» برگزیده شده در خانواده ای بدنیا آمده است که در اواخر دوره حکومت عثمانی خاورمیانه را به مقصد آمریکا ترک کرده اند.

اولین دوره جشنواره بین المللی فیلم «مهاجرت» قرار است از هفته آینده ۱۴ ژوئن تا ۲۱ ژوئن برگزار شود.

این جشنواره به همت اداره کل مهاجرت وزارت کشور ترکیه تحت نظر ریاست جمهوری این کشور و با مشارکت وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه برگزار می شود. این جشنواره بزرگترین فستیوال در نوع خود با موضوع مهاجرت است.

آبراهام در واکنش به این انتخاب با انتشار پیامی ویدیویی گفت: به عنوان پسر یک مردی سوری که از امپراتوری عثمانی به آمریکا مهاجرت کرد، موضوعات مربوط به مهاجرت را هم درک می کنم و هم می شناسم.

بازیگر نقش سالیری فیلم «آمادئوس» افزود: این جشنواره فیلم هایی را که به موضوع مهاجرت پرداخته اند مورد تاکید قرار می دهد، فیلمهایی که توسط مهاجران تولید و ساخته شده اند، در طی جشنواره ما با این فیلم ها آشنا می شویم و فرصت برگزاری مسترکلاس را بدست می آوریم، برای من این موضوع بسیار مهم است.

جشنواره بین المللی فیلم «مهاجرت» که برای اولین بار برگزار می شود به عنوان بزرگترین جشنواره با تم و موضوع مهاجرت در دنیا شناخته می شود. این جشنواره به دلیل همه گیری ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار می شود. همه رویدادهای این فستیوال را می توان از طریق وبسایت migrationff.com دنبال کرد.

اف. موری آبراهام متولد سال ۱۹۳۸ است او در کنار کسب جایزه اسکار نقش اول مرد در فیلم «آمادئوس»، سابقه بازی در فیلم های «سرپیکو»، «همه مردان رییس جمهور»، «صورت زخمی»، «هتل بزرگ بوداپست» و سریال «هوملند» را نیز دارد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است