موافق کنسرت‌ آنلاین و مخالف کلاس آنلاین هستم/ تدوین آلبوم جدید با ارکستر بزرگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۳
سینا ذکایی در گفتگو با صبا:

موافق کنسرت‌ آنلاین و مخالف کلاس آنلاین هستم/ تدوین آلبوم جدید با ارکستر بزرگ

سینا ذکایی از انتشار آلبوم جدید خود که گلچینی از قطعات موسیقی آذربایجان است، خبر داد.

سینا ذکایی سرپرست ارکستر بادی تهران و نوازنده در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره کارهای جدید خود گفت: آلبوم جدیدم که هنوز عنوانی برای آن مشخص نشده استدر مراحل نهایی قرار دارد. این اثر گلچینی از بهترین قطعات موسیقی آذربایجان و شامل هشت قطعه است.

وی افزود: در این آلبوم یک ارکستر بزرگ با من همکاری کرده و هدفم این بود به کمک این اثر مردم بیشتر با ساز فلوت آشنا شوند.

این نوازنده با اشاره به اینکه این اثر موسیقایی را در ایام قرنطینه ساخته است، تاکید کرد: به نظر من ایام قرنطینه سبب شد تا به کارهای عقب افتاده خود برسیم و بسیاری از هنرمندان توانستند آثار ماندگاری خلق کنند در نتیجه همیشه باید از فرصت ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

ذکایی درباره برگزاری کلاس های آنلاین در این ایام توضیح داد: من با کلاس های آنلاین مخالف هستم و از زمانیکه قرنطینه شروع شد به طور کامل کلاس ها را کنسل کردم زیرا به نظر من این نوع کلاس ها نمی تواند برای هنرجو مفید باشد و فقط برای رفع اشکال خوب است. کلاس های آموزش موسیقی باید به صورت حضوری باشد تا حق مطلب ادا شود و اگر استادانی پافشاری می کنند تا کلاس های آنلاین برگزار شود یک اجحاف بزرگ در حق هنرجو است. کلاس های آنلاین نیاز به فیلمبرداری خوب دارد و هنرجو باید از زوایای مختلف بتواند ساز را ببیند پس اینکه هنرجو فقط از یک زاویه ساز را ببیند برای آن فرد مفید نخواهد بود.

سرپرست ارکستر بادی تهران درباره کنسرت های آنلاین نیز عنوان کرد: برعکس کلاس های آنلاین، کاملا موافق برگزاری کنسرت آنلاین هستم و به نظر من کنسرت آنلاین همایون شجریان خیلی خوب بود البته یک سری نتوانستند کنسرت را ببینند که به دلیل اینترنت ضعیف بود. اگر بتوانیم مشکل اینترنت را برطرف کنیم برگزاری کنسرت آنلاین مورد توجه همه قرار می گیرد. همچنین صدابرداری خوب در برگزاری کنسرت آنلاین خیلی مهم است که باید بیشتر به آن توجه شود.

وی در پایان گفت: بیماری کرونا ضربه های جبران ناپذیری به هنر زده است ولی از طرف دیگر این بیماری کمک کرد تا بیشتر به سمت فرهنگ و هنر برویم فقط باید شرایطی فراهم شود تا هنرمندان بتوانند هنر خود را ارائه دهند و هنرمندان هم باید از این فرصت استفاده کنند و بهترین آثار را خلق کنند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

کنسرت‌های آنلاین با این وضع اینترنت فقط نارضایتی مردمی ایجاد می‌کند

سالار عقیلی برای محمدرضا شجریان خواند/ نقاط قوت و ضعف برپایی کنسرت آنلاین

کنسرت آنلاین جنبه تجاری دارد/ حمایت دولت از برخی افراد خاص است

برخی با برپایی کنسرت آنلاین قصد کاسبی داشتند/ با تدریس آنلاین مخالفم

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است