رستوران بین‌راهی و آرایشگاه باز شد ولی سالن سینما خطر دارد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷
یادداشتی به قلم محمدرضا لطفی؛

رستوران بین‌راهی و آرایشگاه باز شد ولی سالن سینما خطر دارد!

یک فیلمساز و منتقد در یادداشتی به این موضوع انتقاد کرده که چرا بسیاری از مراکز پرخطر باز شده اند ولی سینماها بسته مانده اند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، محمدرضا لطفی کارگردان سینما و منتقد در یادداشتی به انتقاد از بازگشایی نشدن سالن های سینما در حالی که اغلب مراکز کشور پس از بحران کرونا بازشده اند، پرداخته است.

متن یادداشت وی بدین شرح است: «فکر نمی کنم کسی به اندازه من در طول این سه، چهار ماه اول به عنوان منتقد و بعد به عنوان سینماگر حنجره پاره کرده باشد و در باب مضرات بازگشایی سالن های سینمایی و تقویت و حمایت اکران آنلاین در برهه فعلی یادداشت نوشته باشد و حرف زده باشد به شکلی که بارها متهم به سینماستیزی و پدرکشتگی با سالن دارهای سینما شدم.

هنوز هم روی حرفم هستم، اما هر موضوعی متناسب با شرایط و در نظر گرفتن تمام جوانب است و امروز با صدای رسا و بلند اعلام می کنم وقتی هیچ تلاش درستی برای به رسمیت بخشیدن مسیر اکران آنلاین نمی شود و در روزهایی که به غلط یا درست رستوران ها، کافه ها، آرایشگاه ها، باشگاه ها، استخرها و جاده ها و مشتقات آن یعنی اسباب سفر فراهم و بازگشایی شده اند، آیا فقط این سالن های سینما هستند که کانون کرونا و بیماری به حساب می آیند؟ آیا خطر رستوران ها و باشگاه های بدنسازی و استخرها کمتر از سالن های سینما هستند؟ چرا ما استاد انجام کارهای نصفه و نیمه هستیم؟

اگر قرار به بازگشایی حتی رستوران های بین راهی و آرایشگاه ها است پس چرا باید درب سالن های سینما بسته بماند؟ چرا وقتی اجازه فیلمسازی در این شرایط که همه می دانیم با وجود تعداد بالای افراد و لوکیشن های داخلی و خارجی خطری نه چندان کم دارد، صادر می شود، سالن های سینما باید همچنان تعطیل باشند؟

شکر خدا که با تمام حنجره پاره کردن های امثال من، کوچکترین بستری برای تقویت اکران آنلاین و حمایت از آن صورت نگرفت پس حداقل درب سالن های سینما را با همان جمله تنها روی کاغذ همیشگی، یعنی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی باز کنید.

بله، سالن های سینما ممکن است خطر انتقال بیماری و سرایت آن را داشته باشد اما یکطرفه به قاضی نرویم. در حال وارد شدن به ماه چهارم تعطیلی سالن های سینما هستیم، برای این تعطیلی طولانی مدت سالن ها چه کار مفیدی انجام داده ایم؟ چه حمایتی از سالن دار بخش خصوصی و سینماگران کرده ایم؟ نکند فکر می کنیم با آن وام چند درصدی ده میلیون تومانی به هر سالن سینما و بسته کمک معیشتی به یک سوم اعضای خانه سینما کل سینمای ایران تا یکسال بی نیاز به فعالیت اقتصادی است؟

سخن کوتاه اینکه یا کرونا از بین رفته است و ما خبر نداریم و یا به دلایل اقتصادی و روانی مجبور به بازگشایی هستیم پس اگر قرار است استخر و آرایشگاه و کافه و رستوران های بین راهی باز شوند، دلیلی برای بسته ماندن سالن های سینما وجود ندارد که قطعا خطر موارد ذکر شده خیلی بیشتر از سالن های سینما است.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است