برادران دوقلو ۲ قطعه با گویش اصفهانی منتشر کردند/ انتشار آلبوم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۸
علی سعیدی در گفتگو با صبا:

برادران دوقلو ۲ قطعه با گویش اصفهانی منتشر کردند/ انتشار آلبوم

علی و محمد سعیدی خوانندگان اصفهانی که در موسیقی سنتی ایران فعالیت دارند دو قطعه جدید خود را منتشر کردند.

علی سعیدی که به همراه برادر دوقلوی خود محمد سعیدی خواننده سبک سنتی ایرانی هستند و به تازگی قطعه «گل رنجیده» را منتشر کرده اند در گفتگو با خبرنگار صبا درباره انتشار دو قطعه از آلبوم جدیدشان گفت: قطعه «نگاری منی» با تنظیم سینا فرزادی پور اولین قطعه از آلبوم بود که در فروردین ماه منتشر شد. همچنین «گل رنجیده» به آهنگسازی علی شفیعی و تنظیم حمید لالی را هفته گذشته منتشر کردیم و در این قطعه افتخار همکاری با فیروز ویسانلو را نیز داشته ایم.

به گفته وی، دو قطعه «نگاری منی» و «گل رنجیده» در سایت های بین المللی نیز منتشر شده است.

این خواننده اصفهانی درباره قطعه «نگاری منی» توضیح داد: قطعه «نگاری منی» با هدف شناسایی بخش های تازه ای از ادبیات، فرهنگ و موسیقی شهر اصفهان تولید شد و ما قصد داشتیم نشان دهیم موسیقی اصفهان همانند موسیقی های کردی و لری قابلیت آن را دارد که با گویش خود قطعاتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این آلبوم همکاری با نیروهای جوان صورت گرفته است، مطرح کرد: اعتقاد ما این است که از افراد جوان برای ساخت آهنگ ها استفاده کنیم و سازنده هر دو قطعه «نگاری منی» و «گل رنجیده» جوان هستند.

سعیدی با بیان اینکه آلبوم فضای متفاوتی با دیگر قطعه های منتشر شده از آنها دارد، عنوان کرد: فضای آوازهای این آلبوم نسبت به دیگر آوازهایی که تاکنون اجرا کرده ایم کاملا متفاوت است و فضایی غریبی دارد که شاید مخاطب ما قبلا این فضا را نشنیده و یا کمتر شنیده است.

خواننده قطعه «نگاری منی» درباره تعداد قطعات این آلبوم و زمان انتشار آن توضیح داد: پنج قطعه به صورت تصنیف و یک قطعه به صورت ساز و آواز برای این آلبوم ساخته شده است و برنامه ما این است که این آلبوم را تا آخر سال منتشر کنیم و اگر نشد در اوایل سال ۹۹ وارد بازار می کنیم.

وی درباره جدیدترین فعالیت این روزهایشان گفت: به تازگی نماهنگ قطعه «نگاری منی» را با همکاری هنرمندان جوان شهر اصفهان نظیر حسین امیر جعفری، جلال اشرافیان، فرزاد و فربد احمدجو، سینا فرزادی پور تولید کرده و با رایزنی هایی که با رسانه ملی داشته ایم قرار است این نماهنگ از تلویزیون پخش شود.

سعیدی در ادامه از تولید آلبوم جدیدشان خبر داد و مطرح کرد: با همکاری تیمی در اصفهان قصد داریم آلبومی با موضوع عاشقانه تهیه کنیم که در آن از تصنیف های عبدالله دوامی استفاده خواهد شد. این روزها گروه در حال تمرین هستند و  آلبوم برای گروه سازهای ایرانی توسط سعید هنرمند تنظیم شده است.

خواننده قطعه «گل رنجیده» در پایان درباره تعداد قطعات آلبوم جدیدشان تصریح کرد: در این آلبوم سه قطعه آواز در ماهور، نوا و دشتی که روی قطعات ضربی است، اجرا خواهیم کرد و پنج قطعه تصنیف نیز دارد. ساختار این آلبوم کاملا ایرانی است.

سپیده شریعت رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است