برادران دوقلو ۲ قطعه با گویش اصفهانی منتشر کردند/ انتشار آلبوم

علی سعیدی که به همراه برادر دوقلوی خود محمد سعیدی خواننده سبک سنتی ایرانی هستند و به تازگی قطعه «گل رنجیده» را منتشر کرده اند در گفتگو با خبرنگار صبا درباره انتشار دو قطعه از آلبوم جدیدشان گفت: قطعه «نگاری منی» با تنظیم سینا فرزادی پور اولین قطعه از آلبوم بود که در فروردین ماه منتشر شد. همچنین «گل رنجیده» به آهنگسازی علی شفیعی و تنظیم حمید لالی را هفته گذشته منتشر کردیم و در این قطعه افتخار همکاری با فیروز ویسانلو را نیز داشته ایم.

به گفته وی، دو قطعه «نگاری منی» و «گل رنجیده» در سایت های بین المللی نیز منتشر شده است.

این خواننده اصفهانی درباره قطعه «نگاری منی» توضیح داد: قطعه «نگاری منی» با هدف شناسایی بخش های تازه ای از ادبیات، فرهنگ و موسیقی شهر اصفهان تولید شد و ما قصد داشتیم نشان دهیم موسیقی اصفهان همانند موسیقی های کردی و لری قابلیت آن را دارد که با گویش خود قطعاتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این آلبوم همکاری با نیروهای جوان صورت گرفته است، مطرح کرد: اعتقاد ما این است که از افراد جوان برای ساخت آهنگ ها استفاده کنیم و سازنده هر دو قطعه «نگاری منی» و «گل رنجیده» جوان هستند.

سعیدی با بیان اینکه آلبوم فضای متفاوتی با دیگر قطعه های منتشر شده از آنها دارد، عنوان کرد: فضای آوازهای این آلبوم نسبت به دیگر آوازهایی که تاکنون اجرا کرده ایم کاملا متفاوت است و فضایی غریبی دارد که شاید مخاطب ما قبلا این فضا را نشنیده و یا کمتر شنیده است.

خواننده قطعه «نگاری منی» درباره تعداد قطعات این آلبوم و زمان انتشار آن توضیح داد: پنج قطعه به صورت تصنیف و یک قطعه به صورت ساز و آواز برای این آلبوم ساخته شده است و برنامه ما این است که این آلبوم را تا آخر سال منتشر کنیم و اگر نشد در اوایل سال 99 وارد بازار می کنیم.

وی درباره جدیدترین فعالیت این روزهایشان گفت: به تازگی نماهنگ قطعه «نگاری منی» را با همکاری هنرمندان جوان شهر اصفهان نظیر حسین امیر جعفری، جلال اشرافیان، فرزاد و فربد احمدجو، سینا فرزادی پور تولید کرده و با رایزنی هایی که با رسانه ملی داشته ایم قرار است این نماهنگ از تلویزیون پخش شود.

سعیدی در ادامه از تولید آلبوم جدیدشان خبر داد و مطرح کرد: با همکاری تیمی در اصفهان قصد داریم آلبومی با موضوع عاشقانه تهیه کنیم که در آن از تصنیف های عبدالله دوامی استفاده خواهد شد. این روزها گروه در حال تمرین هستند و  آلبوم برای گروه سازهای ایرانی توسط سعید هنرمند تنظیم شده است.

خواننده قطعه «گل رنجیده» در پایان درباره تعداد قطعات آلبوم جدیدشان تصریح کرد: در این آلبوم سه قطعه آواز در ماهور، نوا و دشتی که روی قطعات ضربی است، اجرا خواهیم کرد و پنج قطعه تصنیف نیز دارد. ساختار این آلبوم کاملا ایرانی است.

سپیده شریعت رضوی