برگزاری نمایشگاه دوربین.نت با کمترین حذفیات/ آثار به قم و زنجان می‌روند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۱
مدیر «دوربین.نت» به صبا گفت:

برگزاری نمایشگاه دوربین.نت با کمترین حذفیات/ آثار به قم و زنجان می‌روند

مدیر نمایشگاه عکس های برتر سال «دوربین.نت» از برگزاری این نمایشگاه با کمترین حذفیات تا دو هفته آینده در تهران و سپس در زنجان و قم خبر داد.

احسان رافتی مدیر برگزاری یازدهمین نمایشگاه عکس های برتر سال دوربین.نت در گفتگو با خبرنگار صبا درباره لغو این نمایشگاه که قرار بود روز جمعه ۲۸ تیرماه در باغ موزه قصر گشایش یابد، بیان کرد: در هر نمایشگاه عکس به طور معمول اتفاق می افتد که حدود ۵ تا ۱۰ اثر امکان نمایش پیدا نکند ولی برای نمایشگاه عکس های برتر سال دوربین.نت مسئولان باغ موزه قصر خواستار حذف ۱۲۲ عکس از مجموع ۳۴۸ عکس بودند که ما نسبت به این حذفیات اعتراض داشتیم و در نهایت ترجیح دادیم که این نمایشگاه را لغو کنیم.

این عکاس با بیان این که سه دوره از این نمایشگاه طی سال های گذشته در باغ موزه قصر برگزار شده است، یادآور شد: در دوره مدیریت آقای هوشیار در باغ موزه قصر ما سه دوره نمایشگاه عکس های برتر سال دوربین.نت را در همین مکان برگزار کردیم ولی در این دوره این امکان فراهم نشد.

وی درباره موضوع عکس های حذف شده توضیح داد: برخی از عکس هایی که برای برگزاری این نمایشگاه از سوی مسئولان باغ موزه قصر حذف شده، مورد قبول ما هم است که تعداد آنها اندک است و از این بابت اعتراضی نداریم و به طور معمول در هر نمایشگاه عکس رخ می دهد اما موضوع این است که همه عکس های مرتبط با ریزگردها، محرومیت های برخی روستاها و زلزله ها نیز از جمله مواردی بود که خواستار حذف آنها بودند، این در حالی است که نظیر این عکس ها را سالهاست روی دیوار برده ایم و مشکلی از این بابت وجود نداشته است.

این عکاس تصریح کرد: نمی توان وقایعی را که در طول یک سال گذشته در ایران رخ داده است، سانسور کرد و از اتفاقاتی چون زلزله و ریزگردها که کشورمان گرفتار آن بوده است، حرفی نزد.

مدیر برگزاری نمایشگاه عکس های برتر دوربین.نت در پایان از فراهم شدن امکان نمایش این آثار تا دو هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: از زمانی که خبر لغو این نمایشگاه اعلام شده است، حدود هشت گالری با ما تماس گرفتند و برای برپایی این نمایش اعلام آمادگی کرده اند و دو شهر زنجان و قم نیز پذیرای آثار این نمایشگاه هستند که به زودی بعد از برگزاری این نمایشگاه در تهران، آن را در شهرهای زنجان و قم نیز برگزار خواهیم کرد.

یازدهمین نمایشگاه عکس های برتر سال دوربین. نت بر اساس فراخوان این نمایشگاه، قرار بود جمعه ۲۸ تیرماه در گالری «مارکوف» باغ موزه قصر گشایش یابد ولی بنا بر اعلام مسئولان این رویداد، برای جلوگیری از اعمال سلیقه مدیران باغ موزه قصر لغو شد.

فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است