نمایش چهار انیمیشن ایرانی در جشنواره کارتون کلاب ایتالیا | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۸

نمایش چهار انیمیشن ایرانی در جشنواره کارتون کلاب ایتالیا

چهار فیلم پویانمایی در بخش مسابقه‌ سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کارتون کلاب (Cartoon Club Award) ایتالیا به نمایش درآمد.

به گزارش صبا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چهار فیلم پویانمایی کوتاه «ماهیگیر و بهار» به کارگردانی سیدحسن سلطانی، «گرگم و گله می‌برم» اثر امیرهوشنگ معین، «باد دوچرخه سوار» ساخته‌ی نازنین سبحان‌سربندی و «کاش یک برادر داشتم» به کارگردانی ناهید شمس‌دوست در سی و پنجمین جشنواره بین المللی کارتون کلاب ایتالیا به نمایش در آمد.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کارتونی و کمیک و بازی‌های کارتون کلاب ایتالیا که از سال ۱۹۸۵ راه‌اندازی شده است تاثیر قابل توجه‌ای برای فیلم‌های انیمیشن، کوتاه و به‌ویژه داستان، آموزشی، تجربی و با گرافیک کامپیوتری داشته است.

این جشنواره هم‌چنین محل برگزاری نشست‌های مختلف با نویسندگان و فیلم‌سازان است و یک بازار نمایشگاهی با نام Riminicomix دارد که ویژه‌ فیلم‌های کمیک و ابزار آن است.

سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کارتونی کارتون کلاب از ۲۲ تا ۳۰ تیر ۱۳۹۸ (۱۳ تا ۲۱ ژوییه ۲۰۱۹) در شهر ریمینی ایتالیا در حال برگزاری است و فیلم‌هایی از کشور ایران، لهستان، روسیه، سوییس، ایتالیا، آرژانتین، آلمان، سنگاپور، هلند، فنلاند، بلژیک، فرانسه، پرتغال، اسپانیا، گرجستان، سوئد، انگلستان، چین، بلغارستان، استونی و هند در آن نمایش داده می‌شود.

مسابقه فیلم‌های انیمیشن ساخته دانش‌آموزان دبیرستانی، دوره‌های دانشگاه و مدارس فیلم انیمیشن (Sig Rossi Award)، مسابقه فیلم‌های ساخت کودکان (Cartoon Jury Award)، مسابقه انیمیشن فیلم‌های ویژه‌ کودکان (Cartoon Kids Award) و چشم‌انداز از بخش‌های این جشنواره است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است