مهدی یراحی به صحنه برگشت/ یک عمر است بغض دارم! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰

مهدی یراحی به صحنه برگشت/ یک عمر است بغض دارم!

اولین کنسرت مهدی یراحی خواننده پاپ پس از یک دوره ممنوع الفعالیتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صبا، شب گذشته چهارشنبه ۲۶ تیرماه کنسرت مهدی یراحی پس از ۶ ماه ممنوع الفعالیت بودن در سالن همایش های برج میلاد و در جمع هوادارانش برگزار شد.

در این اجرا چهار نیمکت مدرسه (دو نیمکت سمت راست و دو نیمکت سمت چپ) روی صحنه قرار داشت. موشک هایی به رنگ سفید همراه با پرنده هایی کاغذی و نمادین از سقف آویزان بودند که همگی این ها در کنار هم دکوری متفاوت را تشکیل دادند.

«دفاع» اولین قطعه ای بود که یراحی اجرا کرد. بعد از اجرای اولین ترانه مهدی یراحی روی صحنه زانو زد و به حضار اینگونه ادای احترام کرد. تشویق حاضران در سالن برای لحظاتی طولانی فضای سالن را فرا گرفته بود. یراحی بعد از اتمام تشویق ها با صدایی بغض آلود گفت: بغض من بغض ۶-۷ ماهه نیست؛ این بغض از بدو تولد وجود دارد و امیدوارم تا ابدیت نباشد. امیدوارم طوری این بغض بشکند که دیگر هیچ وقت شکل نگیرد. امشب می خواهم فقط برای شما عشق باشد.

«تلقین» به یاد مردم

دومین ترانه ای که دیشب اجرا شد «تلقین» نام داشت. این آهنگ جزو آخرین کارهای یراحی است که قبل از اجرای آن گفت: در این مدت که نمی توانستم ببینمتان به یاد شما این آهنگ را خواندم. خیلی حرف دارم اما مایلم بیشتر بخوانم.

هنرمندی که به جای حرف عمل می کند

«حیک» (قطعه ای عربی) و «مثل مجسمه» سومین و چهارمین قطعاتی بودند که یراحی آنها را اجرا کرد. مهدی یراحی بعد از خواندن ترانه چهارم از حضار خواست تا حسین زمان خواننده پاپ کشور که مهمان کنسرت بود را تشویق کنند. او در معرفی زمان بیان کرد: می خواهم ازهنرمندی نام ببرم که بیشتر عمل می کند تا حرف بزند. هنرمندانی که اینگونه باشند تعداد کمی دارند. حسین زمان ۱۷ سال صبر کرد و هفته دیگر روی صحنه خواهد رفت. درواقع او خواننده نسل اول بعد از اتقلاب است. لطفا از هنرمندان متعهد دفاع کنید.

برابر شما خواندن سخت است

قطعات «خاک» و «انگار» هم به ترتیب اجرا شدند. یراحی در بین این اجراها گفت: ۷-۸ ماهی است که ندیدمتان و هنوز یخ من آب نشده است. جلوی شما خواندن سخت است و من برابر انرژی شما کم می آورم.

بعد از این قطعات براحی و گروهش چند ترانه ریتمیک و شاد را با همخوانی و همراهی حضار اجرا و مجددا در حالت زانو زده از مردم تشکر کرد.

تک نوازی با گیتار و همصدا با حضار

یراحی در این بخش از برنامه زنده خود با گیتار تک نوازی و قطعاتی را همراه با حاضران در سالن همخوانی کرد. سپس قطعات «عطر تو»، «بیست و یک روز بعد» و «سازش»  را با تشویق طولانی حضار اجرا کرد. مهدی یراحی بعد از اجرای این آهنگ ها گفت: می خواهم برای شما گیتار بزنم و ترانه «از خودت خبر بیار» و قطعه ای عربی را با نواختن گیتار خواند. «سال درد»، «نفس»، «آرامش»، «آینه قدی»، «شال گردن» ، «انفرادی» و … نیز بعد از این قطعات اجرا شدند.

هنرنمایی بانوی ایرانی روی صحنه

یراحی در این بخش از برنامه خود قاسم پور نوازنده قانون را روی صحنه دعوت کرد و قاسم پور برای دقایقی با نواختن ساز قانون حال و هوای پرشوری را به برنامه بخشید. این بخش از کنسرت بیش از ۱۰ دقیقه بود که یراحی و گروهش بدون وقفه قطعات عربی را اجرا کردند.

یک صدا با «پاره سنگ»

«امپراطور» پایان بخش کنسرت شب گذشته بود.

بعد از به اتمام رسیدن کنسرت، در حالی که یراحی و گروهش صحنه را ترک کرده بودند، مردم یک صدا ترانه «پاره سنگ» را با یکدیگر خواندند.

گروه نوازندگانی که مهدی یراحی را در این برنامه همراهی کردند عبارتند از حامد حمیدزاده (بیس)، دانیال دانشور(پرکاشن)، عظیم روحانی (گیتار)، مجید رضاپور(درامز)، انوشیروان تربتی (کیبورد)، علی افلاطونی (گیتار) و مرسل وطنی (ساکسیفون).

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است