کسی نمی‌تواند به هنرمند بگوید چه زمانی بازنشسته شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۱
علیرضا رئیسیان به صبا گفت:

کسی نمی‌تواند به هنرمند بگوید چه زمانی بازنشسته شود

علیرضا رئیسیان در واکنش به صحبت های یک منتقد در برنامه «هفت» تاکید کرد هنرمندان با بالا رفتن سن ارزش خود را از دست نمی دهند بلکه در همه جهان جایگاه شان بالاتر می رود.

به گزارش خبرنگار صبا، جمعه ۱۴ تیرماه سعید الهی منتقد سینما در برنامه سینمایی «هفت» خطاب به غلامرضا موسوی تهیه کننده سینما درباره کناره گیری پیشکسوتان در حوزه های مختلف سینما و میدان دادن به جوانان تازه نفس صحبت هایی مطرح کرد که این صحبت ها با واکنش علیرضا رئیسیان تهیه کننده سینما در یکی از جشن های سینمایی مواجه شد.

پس از سخنرانی علیرضا رئیسیان، سعید الهی مطلبی را در صفحه مجازی خود خطاب به رئیسیان منتشر کرد که  علیرضا رئیسیان در جواب سعید الهی به خبرنگار صبا گفت: برنامه «هفت» جمعه گذشته ۱۴ تیرماه را خودم از تلویزیون دیدم و کسی برایم گفتگوهای آن برنامه را نقل نکرده بود. متاسفانه آقای سعید الهی از دو دقیقه صحبتی که از ۱۵ دقیقه سخنرانی من شنیده بودند، برآشفته شده و زود واکنش نشان دادند.

وی ادامه داد: حرف من با آقای الهی و امثال ایشان این است که هیچکس حق ندارد برای هنرمندان تصمیم بگیرد که چه زمانی بازنشسته شوند، چه زمانی کار کنند و یا کار نکنند. تنها کسی که در این مقام تصمیم گیری است، خود هنرمند است. روح صحبت من این بود و من در آن مراسم درباره این محور از دهه شصت در ایران و در جهان، صحبت های مختلفی کردم. من کارگردانان و تهیه کنندگانی را در دنیا نام بردم که در دهه ۸۰ عمر خود هستند و هنوز به فعالیت حرفه ای مشغولند و در جامعه و در میان خانواده سینما هم با تکریم و احترام از آن ها یاد می شود، هرچند که اثر معتبری تولید نکنند.

رئیسیان با اشاره به اینکه بهتر بود سعید الهی همه سخنرانی را گوش می داد و پس از آن واکنش نشان می داد، اضافه کرد: نه او و نه هیچ کس دیگری حق ندارد حتی به طنز و یا حتی از طرف شخص دیگری به یک هنرمند، تهیه کننده، فیلمساز بگوید که خوب است که شما بازنشسته شوید. این روح حرف من بود و بر سر این روح حرفم به شدت ایستاده ام.

تهیه کننده «مردی بدون سایه» در پایان عنوان کرد: عده ای امروزه در میان منتقدان و رسانه می گویند، زمانه عوض شده و امروز فیلمسازِ امروز را می طلبد و من گفتم بله زمانه عوض شده، ولی مفاهیم اصلی در هنر، نه تنها عوض نشده بلکه نیاز به آن ها بیشتر شده است.

زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است