«سنجاب شکمو» کمک به همنوع را یاد می‌گیرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۲

«سنجاب شکمو» کمک به همنوع را یاد می‌گیرد

جلد هشتم «مجموعه­ قصه­ های آبدار» مفهوم دوستی و کمک به هم­ نوع را به ساده­ ترین شکل به مخاطبان پنج تا هشت ساله معرفی می­ کند.

به گزارش صبا، «سنجاب شکمو» جلد هشتم «مجموعه­ قصه­ های آبدار» است که در قالب قصه ای ساده، مفهوم دوستی و کمک به هم­ نوع را به ساده­ ترین شکل به مخاطبان پنج تا هشت ساله معرفی می­ کند.

«سنجاب شکمو» از نظر انتخاب نوع کلمات و چرخه­ رویدادها، برای گروه سنی «الف» و «ب» قابل فهم است. آنها به راحتی می­ توانند خودشان را به جای شخصیت­ ها بگذارند و فضای خیالی­ اش را باور کنند.

شهرام یوسفی به خوبی از تجربه­ های آشنا و مشترک کودکان استفاده کرده تا احساس دوستان قهرمان اصلی در بخش نخست ماجرا را بفهمند و ببینند که وقتی سنجاب شکمو نمی­ خواست، خوراکی­ های خود را شریک شود چه حالی می­ شدند.

قهرمان حسابگر کتاب، تصور می­ کرد رفتاری منطقی دارد و با رسیدن زمستان می­ تواند با آسایش در لانه­ اش استراحت کند و از آذوقه­ فراهم آمده، بخورد. ولی ماجرا، درست مثل زندگی واقعی، به شکل از پیش تعیین شده جلو­ نمی­ رود و او در میان برف، بدون غذا و سرپناه باقی می­ ماند. غم سنجاب در این بخش، همچون طمع و بی­ اعتنایی­ اش به دیگران در قسمت قبلی، به خوبی توسط تصویرگر کتاب نرگس نیکویی نشان داده شده است.

امّا همه چیز با پشیمانی قهرمان بد رفتار تمام نمی­ شود و خالق اثر، رشد و پویایی را برای همه­ شخصیت­ ها ایجاد می­ کند. ساکنان جنگل، کارهای ناپسند او را تلافی نمی­ کنند و برخلاف توصیه­ رایج این روزها، درصدد انتقام بر نمی­ آیند. فضای اثر به سمت صلح و مهربانی می­ رود و به مخاطب خود، ارزش­ هایی را انتقال می­ دهد که بسیار به آن نیاز دارند.

«سنجاب شکمو» کتابی درباره­ دوستی، کمک به دیگران و عدم مقابله به مثل است. نکاتی که اگر بچه ها بیاموزند، زندگی روزمره ی­شان از حالا تا همیشه، تغییر می­ کند.

سنجاب شکمو را انتشارات کتاب نیستان در ۲۴ صفحه و با قیمت ۱۷۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است