ماجراهای «میسا و دردسرهایش»/ وقتی بچه‌ها مسئولیت‌پذیر می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۶

ماجراهای «میسا و دردسرهایش»/ وقتی بچه‌ها مسئولیت‌پذیر می‌شوند

کتاب «میسا و دردسرهایش»، معنای مسئولیت پذیری را به بچه­ های هفت تا هشت ساله نشان داده­ و نکاتی آموزشی برای کودکان و والدین آنها دارد.

به گزارش صبا، کتاب «میسا و دردسرهایش» که هفتمین جلد از مجموعه­ «قصه­ های آبدار» به شمار می­ رود موضوع مسئولیت پذیری را به بچه­ های هفت تا هشت ساله نشان داده­ است. جمال­ الدین اکرمی نویسنده­ اثر به شکلی عناصر و ماجراهای داستان را کنار هم چیده که مخاطب، ناخواسته همراه میسا شده و به جای نشستن و غصه خوردن به دلیل خرابکاری­ های پیشول و عصبانی شدن و انتظار کشیدن برای بازگشت مادر، خودش دست به کار می­ شود و همه چیز را نظم می­ بخشد.

نویسنده کتاب «میسا و دردسرهایش» توانایی حل مساله، کنترل هیجان و اتکا به نفس را در اثر خود مطرح کرده است. علاوه بر­ همه­ این ها، میسا به قول خود به مادر درباره مراقبت از خانه عمل می­ کند. طوری­ که وقتی او بر­می­ گردد، متوجه هیچ چیزی نمی­ شود و فقط دخترش را می­ بیند که خوابیده است.

تصاویر مجید قربان­ زاده، احساسات قهرمان و فضای آرام خانه را به مخاطب نشان می­ دهد. میسا شبیه همه­ دختر­بچه­ های معمولی است و هیچ ویژگی خارق­ العاده­ ای ندارد پس هر کسی می­ تواند جای او باشد و مثل او رفتار کند.

علاوه براین، «میسا و دردسرهایش» برای بزرگترها هم خالی از نکات آموختنی نیست و به آنها یاد­آوری می­ کند که باید موقعیت و شرایط لازم برای رشد توانایی­ های فرزندان را فراهم کنند و به تدریج آنها را در مسیر مناسب قرار دهند تا در آینده بتوانند از پس مسایل ساده­ و پیچیده­ زندگی بر­آیند چراکه تربیت فرزندی با بالاترین درجات علمی هرگز به معنای انجام تمام وظایف والدین نیست  و بسیارند افراد به ظاهر موفقی که به دلیل فقدان مهارت­ های زندگی، از درک معنای خوشبختی حتی در پایین­ ترین سطح، ناتوانند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است