وقتی پیروز حناچی تهیه‌کننده سینما بود/ از مستندسازی تا شهرداری | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۳

وقتی پیروز حناچی تهیه‌کننده سینما بود/ از مستندسازی تا شهرداری

مستند «زمستان است» که به کارگردانی مهرداد زاهدیان و تهیه کنندگی پیروز حناچی ساخته شده است به موضوع خیابان لاله زار می پردازد.

مهرداد زاهدیان مستندساز درباره جدیدترین مستند خود با نام «زمستان است» به خبرنگار صبا عنوان کرد: «زمستان است» مستندی با موضوع خیابان لاله زار تهران که به مدت هشتاد و پنج دقیقه تهیه شده است.

وی درباره دلیل انتخاب این موضوع گفت: من علاقه مندی زیادی به موضوعات و لوکیشن های شهری دارم و از آنجاکه مستند قبلی من درباره میدان توپ‌خانه بود و خیابان لاله زار که پتانسیل های زیادی به لحاظ موقعیت و فضای شهری دارد در امتداد این میدان واقع شده است، نظر من را به خود جلب کرد به همین دلیل سراغ این موضوع رفتم.

زاهدیان دلیل همکاری خود با پیروز حناچی شهردار فعلی تهران در مقام تهیه کننده مستند «زمستان است» را اینگونه بیان کرد: ما هر دو در دانشکده هنرهای زیبا درس خوانده ایم؛ من در گروه تجسمی و ایشان در گروه معماری.

این مستندساز با اشاره به اینکه حناچی اکنون استاد دانشگاه هنرهای زیبا است، بیان کرد: قبل از اینکه وی شهردار تهران شود پروژه «زمستان است» را با همکاری هم شروع کردیم دلیل آن هم این بود که وی روی موضوع خیابان لاله زار اطلاعات زیادی دارد. ایشان با دیدن مستند «میدان بی حصار» من ابراز تمایل کردند که با هم روی موضوع خیابان لاله زار و ساخت چنین مستندی همکاری کنیم.

وی افزود: حناچی چند ماه است که شهردار تهران شده ولی ما حدود سه سال روی مستند «زمستان است» وقت گذاشتیم و به تازگی مراحل فنی آن را به اتمام رسانده ایم.

زاهدیان درباره حضور خود در جشن مستقل سینمای مستند ایران توضیح داد: این جشن بیشتر یک رقابت صنفی است که برخی از اعضا درباره آثار برخی از همکاران خود قضاوت می کنند و این جشن نمایش عمومی ندارد و نمی توانیم بازخورد عموم را بگیریم.

وی در پایان درباره احتمال حضور مستند «زمستان است» در جشنواره های داخلی و خارجی توضیح داد: این مستند چه در قالب فیلمبرداری و شیوه ارایه و چه طول زمان نمایش در قالب یک مستند سینمایی تهیه شده و امیدواریم که بتوانیم آن را به نمایش عموم دربیاوریم البته باید با تهیه کننده در مورد شیوه معرفی فیلم گفتگو کنیم، اما طبیعتا من علاقه مند هستم که فیلم را در جشنواره «سینماحقیقت» نمایش دهم زیرا مهم ترین جشنواره فیلم مستند ایران است و برای حضور در این رویداد نباید فیلم را فعلا اکران کنیم.

به گزارش صبا، عوامل عبارتند از پژوهشگر، نویسنده و کارگردان: مهرداد زاهدیان، تهیه کننده: پیروز حناچی، راوی: منوچهر انور، فیلم بردار و تدوینگر: مهرداد زاهدیان، صدابردار: فرزین زند، آهنگساز: محمد نصرتی، مدیر تولید: شهنام صفاجو، برنامه ریز و دستیار کارگردان: عاطفه میارکیانی، طراحی و اجرای جلوه های بصری: ایمان یاری، طراحی و ترکیب صدا: مهرداد جلوخانی، مجری پروژه: مهرداد زاهدیان.

ریحانه مقدم

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است