کاشان میزبان جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۴

کاشان میزبان جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شد

شهر تاریخی کاشان میزبان نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی می شود.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، نوزدهمین دوره از جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به دبیری داوود فتحعلی‌بیگی در حالی برگزار می‌شود که افتتاحیه رسمی آن روز ۲۰ مردادماه همزمان با شب عید سعید قربان در شهر کاشان و در یکی از خانه‌های تاریخی این شهر خواهد بود.

به روال سال‌های اخیر، سمینار بین‌المللی جشنواره یک روز زودتر از بخش‌های اجرایی از روز نوزدهم مرداد و این بار درشهر «قمصر» آغاز می‌شود و  با پایان این سمینار دو روزه، عصر روز بیستم مردادماه آیین افتتاح نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در خانه طباطبایی‌ها در کاشان برگزار خواهد.

بر این اساس با حکم داوود فتحعلی بیگی، اکبر رضوانیان به عنوان مدیر اجرایی و هماهنگی بخش کاشان جشنواره منصوب شده است.

این رویداد در شهر کاشان با اجرای شبیه خوانی، آثار میدانی، صحنه ای، خیمه شب بازی و … در بعضی مکان‌های تاریخی این شهر مثل خانه نقلی، خانه احسان، میدان ولی سلطان و تیمچه امین‌الدوله در روزهای پس از افتتاحیه در کاشان دنبال می‌شود و جشنواره از روز ۲۱ مرداد به تهران منتقل شده و تا ۲۶ مرداد در نقاط مختلفی از پایتخت برگزار می‌شود.

جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شامل بخش‌های متعدد نمایشی است که مراحل انتخاب آثار برخی بخش‌ها  این روزها توسط هیات‌های انتخاب انجام می‌شود. جزییات بیشتر از آنچه در شهر کاشان تدارک دیده شده در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

همراه با این خبر، ویدیویی از برخی مکان‌های برگزاری جشنواره در کاشان منتشر می‌شود که با صدای رضا کریمی یکی از پیشکسوتان نمایش‌های آیینی و سنتی کاشان همراه است.

رضا کریمی عراقی متولد سال ۱۳۲۸ است که در طول سال‌های فعالیت هنری‌اش، دست کم اجرای حدود ۴۰ نمایش و حضور در جلوی دوربین کارگردان‌هایی همچون محمدرضا اصلانی، حسن هدایت، بهروز بقایی، سعید سلطانی و محمد مهدی عسگرپور را در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است