مردی که با «فرفره» به دنیای بچگی می‌رود/ دلیل توقف تولید «اینجوری بهتره» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۳
شیوا ممتحن در گفتگو با صبا:

مردی که با «فرفره» به دنیای بچگی می‌رود/ دلیل توقف تولید «اینجوری بهتره»

شیوا ممتحن به تازگی انیمیشن کوتاه «فرفره» را ساخته و قصد دارد آن را به جشنواره های مختلف بفرستد.
شیوا ممتحن درباره ساخت جدیدترین انیمیشن خود با نام «فرفره» در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: «فرفره» کار کوتاه هفت دقیقه ای است که تمام مراحل ساخت آن زمستان سال گذشته به اتمام رسیده و آماده شرکت در جشنواره های مختلف است.
وی افزود: انیمیشن «فرفره» با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است و هنوز به طور قطعی جشنواره هایی که قرار است در آنها شرکت کند، مشخص نیست.
ممتحن درباره موضوع این اثر گفت: انیمیشن «فرفره» به موضوع مرد بزرگسالی می پردازد که به خاطرات کودکی خود بازگشته است.
کارگردان انیمیشن «اجل معلق» درباره فعالیت های جدید خود نیز توضیح داد: فعلا کار دولتی انجام نمی دهم و در دفتر خود با نام اورال انیمیشن تهیه کنندگی چند کار را برعهده دارم.
این انیماتور در پایان دلیل تولید نشدن قسمت های جدید مجموعه انیمیشن «اینجوری بهتره» را که از تلویزیون پخش می شد، اینگونه بیان کرد: من می خواستم قسمت های جدید این انیمیشن را بسازم ولی بودجه ای که مرکز پویانمایی صبا از ابتدا تعیین کرد بسیار پایین بود و امکان ادامه کار وجود نداشت. کاری که ما برای تولید انیمیشن انجام می دهیم تکنیک دوبعدی دیجیتال است که به این تکنیک کم توجهی می شود. بیشتر کارهای تلویزیونی تکنیک کاتاک است و این کار زیاد تخصصی نیست، به دلیل اینکه کار تودی دیجیتال تخصصی تر و هزینه آن زیادتر است و بودجه مناسبی برای این کار تعیین نمی شود ترجیح می دهم  به صورت شخصی کار کنم.
عوامل انیمیشن «فرفره» عبارتند از کارگردان: شیوا ممتحن، تهیه کننده: سیمین ممتحن، آهنگساز: مریم چالش، صداپیشه: شینا حقیقت رضایی، بیتوین: سیما نصیری.
انیمیشن «فرفره» در راه جشنواره ها
ریحانه مقدم

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است